WHY NOT FESTIVAL
WhyNot is een platform dat vernieuwing stimuleert op het gebied van moderne dans en performance. In de Tolhuistuin zag ik vanavond een aantal optredens op een klein WhyNot-festival.
De eerste foto is van een soort zweethut van Jasper Griepink waarin hij een bondage-ceremonie voor met name paren aanbiedt: een “full-body wedding ritual in which surrender is rewarded and hesitation is not”. Jasper staat op de eerste foto en Herman, met wie ik was, sprak hem aan omdat hij vermoedde dat hij een fairy was, wat inderdaad het geval bleek. Het hele festivalletje ademde een alternatieve losse open en vrije sfeer, echt lekker.
Hierna zagen we de Franse performer en beeldhouwer Olivier de Sagazan die met klei en verf zijn gezicht in een oogwenk veranderde in monsters, telkens heel verschillend qua uiterlijk en vorm, waarna drie mensen van de werkgroep die hij daar had gegeven hetzelfde deden.
Vervolgens een koor met improvisatie-elementen, leuk om te zien en te horen, precies de goede lengte ook qua tijd.
En tenslotte zagen we een performance-achtig ballet van vier naakte dansers: twee mannen en twee vrouwen. Het was lekker om te zien vanwege hun prachtige lichamen, al kreeg je gaandeweg de performance wel het idee dat het allemaal een beetje veel van hetzelfde was, in die zin dat er weinig ontwikkeling in zat. En ondanks het feit dat het goddelijke lichamen waren die ontzettend goed bewogen begon het toch een beetje te vervelen, het duurde echt te lang.
Maar al met al een erg leuke avond met een heerlijk alternatief sfeertje.
Groet
rené
Olivier de Sagazan:
“Cursisten”:
Cursist:
Na de performance: de wastobbe:
Drankjes kregen we de hele tijd aangeboden: witte wijn met appelsap en een muntblaadje, hier moet die nog ingeschonken worden:
Aparte outfit van de bediening:
Het koor:
Deze dame leidde het koor, ze was een van de solisten op de RESONANCE-dag van Merlijn Twaalfhoven ze staat op twee foto’s daar met een geel vestje:
Publiek bij het koor:
Nog een keer Jasper Griepink:
Er was een intiem hutje waar geen porno gedraaid werd: het was kunst:
Selfie met Herman:
















