TNT WORDT: Post NL

AAN ALLE NEDERLANDERS DIE SOMS MET DE POST TE MAKEN HEBBEN:

Geachte meneer/mevrouw

Tot onze grote vreugde kunnen wij u mededelen dat TNT voortaan Post NL gaat heten!!!

Dit heeft enige consequenties voor u!! De voornaamste is dat wij u hierbij het verzoek doen om voortaan s.v.p. alleen nog kleine brieven te versturen!

Grote brieven kunnen alleen door postduiven bezorgd worden, vanwege de zeer hoge kosten (energie!!) zal dit nog maar in beperkte mate gedaan worden. Hiermee komen wij tegemoet aan de uitdrukkelijke wens van u, als klant van Post NL, om ons bedrijf milieu-vriendelijker, dus groener, te maken.

Daarom wordt voor grote brieven vanaf 1 mei een hoger tarief berekend (ongeveer acht

keer het oude tarief).

Voor de mensen die al kleine briefjes stuurden verandert er weinig. De tarieven worden wel enigszins aangepast om de kosten van deze ingrijpende reorganisatie te dekken, maar dat zal hooguit een verdubbeling van de tarieven inhouden.

Uw briefjes worden voortaan door de kleinere mezen bezorgd vanwege de besparing in de energie-kosten. Dus ook hier houden wij rekening met uw groene wensen!!

Doordat deze nieuwe bezorgers geen eeuwenlange ervaring hebben in het postbezorgingsvak zullen er in het begin misschien enige zaken niet zo goed gaan als u van ons gewend bent, maar wij doen ons uiterste best de overgang naar het nieuwe systeem voor u als klant zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Voor eventueel verkeerd bezorgde post kan Post NL niet verantwoordelijk worden gesteld, daar de postbezorging geheel wordt uitgevoerd door het postmezenbedrijf, de POMEZ, een zelfstandige onderneming los van Post NL.

Deze heeft de aansprakelijkheid voor verkeerd bezorgde post en eventuele schade ondergebracht bij de verzekeringsmaatschappij POST_UNLIMITED, die een deel ervan heeft doorverzekerd bij LLoyd’s en een ander deel bij Bird-Assurancies. Tot de laatste twee firma’s kunt u zich rechtstreeks wenden voor eventuele schade-eisen bij vermissing of beschadiging, dit ter verkorting van de procedure.

Bij zaken de postbesteller zelf betreffende, richt u zich tot Bird-Assurancies, in alle andere gevallen tot LLoyd’s.

Tot deze procedure is besloten vanwege de klantvriendelijkheid ervan en de verhoogde efficiency.

Wij wensen u alvast prettige paasdagen, met veel eieren!!

Namens Post NL: de algemeen directeur

Sunob Rijgpaggar

PS: op de foto een nieuwe medewerker aan het werk in Amsterdam-Noord, afgelopen zaterdag.