THE HITMAN’S BODYGUARD
Vanochtend toen ik even keek of ze al begonnen waren met de opnames voor bovengenoemde film, heb ik meteen een paar foto’s uit mijn raam gemaakt: ze waren al bezig, in elk geval met voorbereiden. Dat zijn de eerst drie foto’s. De boef zit in de speedboot, de scene begint ongeveer waar hij nu is, opgenomen door een camera die langs de rode draad, die op de tweede foto beter zichtbaar is, mee zweeft. Ik lees net op facebook bij Evie Sun-Slagt dat het Samuel L. Jackson is die een top-acteur schijnt te zijn.
Maar ja, toen ben ik toch meteen naar beneden gegaan om het eens goed te kunnen bekijken en dat was toch wel leuker.
Een paar buurtgenoten gesproken die ook kwamen kijken, o.a. Sjaak van der Leden die ook alles in de buurt fotografeert en ook op de facebookgroep I Love Nieuwmarktbuurt zit en daar foto’s plaatst.
Ondertussen is het 13,45 u. en zijn ze nog steeds met die scene bezig.
En ik ook: ben tot nu toe met die foto’s bezig geweest, of ik niks beters te doen heb. Dat heb ik dus ook niet.
Maar vervelen hoef je je niet in Amsterdam.
groet
rené
Deze uit mijn raam-foto laat volgens mij de regisseur zien:
De linker twee zijn cameravrouw en cameraman, de rechter twee zijn in de buurt de voegen uit een muur aan het frezen, en hoeven dat vandaag de hele dag niet te doen zoals ze me vertelden: teveel lawaai voor de film. Dus lekker doorbetaald naar het filmen kijken. Nu ik dit schrijf hoor ik ze opeens: waarschijnlijk is de scene net klaar:
De speedboot gaat in de richting van de lijn en dan de hoek om bij de Kromboomssloot, ondertussen scheuren er politiewagens de hoek om en wordt er geschoten:
Camera-vrouw en de Montelbaanstoren:
Inspectie van de camera:
Een prachtig apparaat:
Net voordat de scene losbarst. Ik heb het op een filmpje, heb ik op I Love Nieuwmarktbuurt gezet:
De boef:
Vanuit de andere hoek worden de politiewagens opgenomen:
De weg wordt nat gespoten want het had net geregend:
En het water verdeeld:
Zo, ik ben echt heel erg belangrijk:
Cameravrouw:
Buurtgenoten:
Sjaak van der Leden:
Ook vanuit de toneelschool was er belangstelling. Ik gebaarde dat als ik op hun foto’s stond ik ook wel een foto van hun mocht maken:
Buurtgenoten:
Een omstander:
Nog meer buurtgenoten geloof ik, staan in het afgezette gebied:
Deze mevrouw is ingehuurd om een buurtgenote te spelen:
Een buurtgenote wordt een alternatieve weg gewezen terwijl de tankwagen voor de regen wordt volgepompt met water uit de Oudeschans:
Er moest erg veel rekening gehouden worden met voorbijvarende boten:
Volgens mij de bediener van de kabel-camera.
Het blijft een prachtige plek, rechts de camera-man:
Met de Montebaanstoren:
Terug varend na de scene:
Afmeren:
Tenslotte: ontspanning:
EEN PAAR UUR LATER:
In een andere scene was deze auto in de gracht terecht gekomen, inmiddels er weer uitgetakeld:
EN ZOALS IK VANDAAG BEGONNEN BEN: DE VOLGENDE FOTO’S ZIJN UIT MIJN RAAM GENOMEN:





































