THE HITMAN’S BODYGUARD

hitman1

Vanochtend toen ik even keek of ze al begonnen waren met de opnames voor bovengenoemde film, heb ik meteen een paar foto’s uit mijn raam gemaakt: ze waren al bezig, in elk geval met voorbereiden. Dat zijn de eerst drie foto’s. De boef zit in de speedboot, de scene begint ongeveer waar hij nu is, opgenomen door een camera die langs de rode draad, die op de tweede foto beter zichtbaar is, mee zweeft. Ik lees net op facebook bij Evie Sun-Slagt dat het Samuel L. Jackson is die een top-acteur schijnt te zijn.

Maar ja, toen ben ik toch meteen naar beneden gegaan om het eens goed te kunnen bekijken en dat was toch wel leuker.

Een paar buurtgenoten gesproken die ook kwamen kijken, o.a. Sjaak van der Leden die ook alles in de buurt fotografeert en ook op de facebookgroep I Love Nieuwmarktbuurt zit en daar foto’s plaatst.

Ondertussen is het 13,45 u. en zijn ze nog steeds met die scene bezig.

En ik ook: ben tot nu toe met die foto’s bezig geweest, of ik niks beters te doen heb. Dat heb ik dus ook niet.

Maar vervelen hoef je je niet in Amsterdam.

groet

rené

Deze uit mijn raam-foto laat volgens mij de regisseur zien:

hitman2

De linker twee zijn cameravrouw en cameraman, de rechter twee zijn in de buurt de voegen uit een muur aan het frezen, en hoeven dat vandaag de hele dag niet te doen zoals ze me vertelden: teveel lawaai voor de film. Dus lekker doorbetaald naar het filmen kijken. Nu ik dit schrijf hoor ik ze opeens: waarschijnlijk is de scene net klaar:

hitman3

De speedboot gaat in de richting van de lijn en dan de hoek om bij de Kromboomssloot, ondertussen scheuren er politiewagens de hoek om en wordt er geschoten:

hitman4

Camera-vrouw en de Montelbaanstoren:

hitman5

Inspectie van de camera:

hitman6

Een prachtig apparaat:

hitman39

Net voordat de scene losbarst. Ik heb het op een filmpje, heb ik op I Love Nieuwmarktbuurt gezet:

hitman8

De boef:

hitman9

Vanuit de andere hoek worden de politiewagens opgenomen:

hitman10

De weg wordt nat gespoten want het had net geregend:

hitman11

En het water verdeeld:

hitman12

Zo, ik ben echt heel erg belangrijk:

hitman13

Cameravrouw:

hitman14

Buurtgenoten:

hitman15

Sjaak van der Leden:

hitman16

Ook vanuit de toneelschool was er belangstelling. Ik gebaarde dat als ik op hun foto’s stond ik ook wel een foto van hun mocht maken:

hitman17

Buurtgenoten:

hitman18

Een omstander:

hitman20

Nog meer buurtgenoten geloof ik, staan in het afgezette gebied:

hitman21

Deze mevrouw is ingehuurd om een buurtgenote te spelen:

hitman22

Een buurtgenote wordt een alternatieve weg gewezen terwijl de tankwagen voor de regen wordt volgepompt met water uit de Oudeschans:

hitman22b

Er moest erg veel rekening gehouden worden met voorbijvarende boten:

hitman22c

Volgens mij de bediener van de kabel-camera.

hitman24

Het blijft een prachtige plek, rechts de camera-man:

hitman24b

Met de Montebaanstoren:

hitman24c

Terug varend na de scene:

hitman25

Afmeren:

hitman24d

Tenslotte: ontspanning:

hitman23

EEN PAAR UUR LATER:

hitman30

hitman31

hitman32

hitman33

hitman34

In een andere scene was deze auto in de gracht terecht gekomen, inmiddels er weer uitgetakeld:

hitman35

EN ZOALS IK VANDAAG BEGONNEN BEN: DE VOLGENDE FOTO’S ZIJN UIT MIJN RAAM GENOMEN:

hitman36

hitman37

hitman38