TERUG NAAR ZUID-AFRIKA: COGMANSKLOOF
Ik wil toch nog een stuk of 4 blogs aan Zuid-Afrika wijden.
Montagu was een stadje dat ik na Barrydale wilde aandoen, niet ver rijden trouwens. De enige reden was dat ik er een mooie wandeling wilde maken, nou, dat heb ik geweten.
Veel te laat, om 12.00 u. (op dezelfde dag dat ik uit Barrydale was vertrokken en na snel een B&B gevonden te hebben), begon ik aan de wandeling van 12 kilometer. Je moest een gering bedrag betalen en je handtekening zetten. Ik zag dat er die dag nog niemand was geweest, de dag ervóór maar twee personen. Ook werd gevraagd of ik wel een goede conditie had, ja zeg, waar bemoeien ze zich mee!! Ik begon zo laat dat ik de sluitingstermijn niet kon halen, dus als er iets zou gebeuren zou niemand het weten want de juffrouw aan de ingang ging om 5 uur naar huis.
Ik had aangenomen dat de wandeling dóór de Cogmanskloof ging, en had me voorgesteld dat die langs een riviertje zou gaan waar mooie vogeltjes zouden zitten. In plaats daarvan ging het in de brandende zon RECHT omhoog, zware camera op de rug en maar één flesje water. Op een gegeven ogenblik dacht ik echt dat het op een drama uit zou lopen, durfde niet terug maar hield het bijna niet vol om verder te gaan. Tegen de top aan, bleek achteraf “maar” 640 meter, moest ik om de drie meter voorovergebogen staan uithijgen, er kwam geen einde aan.
Nou, toch gehaald dus en de volgende 8 kilometers gingen omlaag. Maar elke keer als het pad ietsjes steeg kreeg ik overal pijn en begon ik meteen te hijgen. Mooi was het wel en ik heb wat fotootjes met mijn kleine cameraatje gemaakt, ik was veel te moe om de grote camera uit te laden.
Op het laatst nog enigszins verdwaald ook, ik heb de ingang nooit meer gezien, maar vond wel de weg naar het dorp terug.
Toen ik terug kwam in het B&B bleken ze mijn spullen naar een andere kamer gebracht te hebben, een weliswaar mooie kamer maar met slechts 1 smal raam waar bezoekers van het restaurant dat er ook was, pal naast zaten te eten. Reden om daar zeker geen twee dagen te blijven.
groetjes
rené



