STADSLEVEN: ZATERDAGMIDDAG 2 JANUARI

Lekker jointje draaien op de Blauwburgwal
Lekker jointje draaien op de Blauwburgwal

Vanmiddag de stad in. Druk natuurlijk, maar soms vind ik dat in het geheel niet erg. Bijkomend voordeel is sowieso dat je wat onopvallender kan fotograferen: iedereen fotografeert, dus er wordt niet zo op gelet.

Gewoon weer met mijn compactje: dan heb ik toch het idee dat ik voornamelijk aan het wandelen ben en niet de stad in ben gegaan om te fotograferen.

En wat is er veel te zien, en maar 1 promille kan je fotograferen: ik heb ook vaak de gedachte: hou eens op want je kan alles wel fotograferen, alles hééft wat.

groet

rené

sta2

sta3

sta6

De grijze meneer vertelde aan zijn kleinzoon en mij de anecdote van het huis met de hoofden waar ze hier op de foto vóór staan: de werkster van het huis hoorde buiten inbrekers zeggen dat ze door dát raam naar binnen moesten, wat ze vervolgens een voor een deden. De werkster hakte elke keer dat er een door het raamje was geklommen het hoofd van de desbetreffende inbreker af.

sta7

sta8

sta9

sta10

sta11

sta19

sta13

sta14

sta12

sta20

sta15

sta16

Dat vond ik wel een erg leuke: de Zuiderkerk en drie van mijn fopto’s, waarvan eentje erg duidelijk, van mijn tentoonstelling in boekhandel Pantheon op 1 foto:

sta17