SNEAKY

Foto René Louman

Wat zijn die jongens daar aan het uitspoken dacht ik vorige week, ze doen zo sneaky.

Bleken ze een joint aan het rollen te zijn.

Zeker buitenlanders, dacht ik, volgens mij hoef je hier niet bang te zijn dat je daarvoor opgepakt wordt, al weet ik niet of het officieel in het openbaar wel mag.

Maar ja, je mag zoveel niet terwijl het wel gebeurt. Zo wordt hier beneden gedeald, maar daarvoor worden ze nooit gepakt, hooguit als ze overlast veroorzaken door te vechten of te schreeuwen.

Soms zie ik ze gezellig met de langskomende agenten kleppen, ze kennen elkaar natuurlijk zo langzamerhand wel, dat schept een band.

Met die man achter het raam heb ik 34 jaar geleden in een muziekstuk gezeten, hij danste en we zongen in een koor. Gek is dat dat je nog steeds mensen herkent van zo lang geleden.

groeten

René

Foto René Louman

Foto René Louman

Foto René Louman

Foto René Louman