SLOPEN EN BOUWEN

valk1

Ja daar heb ik iets mee. Ik hou van het “on-affe”. Het levert ook altijd de mooiste plaatjes op, zowel wat betreft overzichts- als detail-foto’s.

De eerste twee foto’s zijn van gisteren: een gebouw wordt afgebroken aan de Valkenburgerstraat. Door dezelfde firma, Beelen, die de optiebeurs aan het Rokin heeft gesloopt. Van de vorderingen dáár zijn de laatste foto’s.

Daar tussenin foto’s van de verbouw van het gebouw achter het nieuwe W-hotel (ook een hotel geloof ik) bij het paleis op de Dam,  en van het Doelen-hotel aan de Nieuwe Doelenstraat.

groet

rené

valk2

Achter het W-hotel:

valk3

Doelen-hotel:

valk5

Vanaf de Nes de voormalige optiebeurs:

valk7

Nog tijdens de sloop van de Optiebeurs/Fortisbank:

valk8

Het gebouw erachter, de nieuwe Foodmarket (gepland) van Haussman is nu al nauwelijks meer te zien:

valk8b

Dit soor detailfoto’s bedoel ik, deze is van de voormalige optiebeurs aan het Rokin. Met de “wieltjes met vijf spaakjes” zaten de protserige roze marmer-platen van dat gebouw vast:

valk9

valk10