MARTIJN VAN DER MOLEN
Martijn van der Molen had mij gevraagd om foto’s te maken bij de uitreiking van haar boekje, Kleersloot 7, aan Geert Mak, en dat heb ik met plezier gedaan. Heb er een post met foto’s van gemaakt, zie HIER.
Zij bood mij later aan om met haar belichtings-apparatuur een portret-foto van haar te maken met mijn camera, dan zou ze me wat leren over portret-fotografie. Dat hebben we gisteren gedaan, deze foto is de leukste. Heel wat geleerd.
Oók gisteren stond er een artikel over haar in het Parool. De foto van de Kleersloot hebben ze bij het Parool uit het stadsarchief gehaald. Hij is door Martijn zelf gemaakt vertelde ze gisteren.
Ik heb het boekje een tijdje terug in mijn tuin zitten lezen en heb af en toe in mijn uppie zitten schateren. Het is een heel geestig verslag van haar kraak-jaren in dat voormalige arbeidershuis in de Nieuwmarkt. Martijn vertelde dat ze vroeger moest kiezen tussen schrijven en fotograferen en voor het laatste koos. Maar schrijven is ze ondertussen niet verleerd, dat blijkt.
Later op de avond kwam er nog een kennisje van Martijn langs, Leoni, die bereid was even met het boekje te poseren alsmede nog even model wilde staat om Martijn de gelegenheid te geven mij nog wat over portret-fotografie uit te leggen. De laatste foto is er een van haar met het boekje. Ze zit in het voorbereidend jaar van de theaterschool, ballet.
groet
rené
En dit vond ik de mooiste die ik van Louise maakte tijdens de “les” van Martijn:




