KEURIG STUDENTEN-PROTEST

Foto René Louman

Ik rook al dat het universiteitsbestuur volgens beproefd recept de studenten aan het wegzetten was als onverantwoord zootje door de beschadigingen die bij de bezetting van het Maagdenhuis waren ontstaan als ernstige vernielingen te betitelen.

En dat ze ook volgens beproefd recept het protest onbetekenend noemden omdat maar een klein deel van de  docenten de oproep aan het College van Bestuur had gedaan om af te treden.

Om te laten zien dat het keurige mensen zijn die fel protesteren tegen het ondemocratische universiteitsbestuur dat de verkeerde prioriteiten stelt was er een oproep om in nette kleding te komen protesteren vandaag. Deze vier studenten hadden daar gehoor aan gegeven, ik zag ze in de Staalstraat en mocht ze fotograferen. Gezien de tekst studeren ze klassieke talen: “overigens ben ik van mening dat het college van bestuur moet aftreden. ”

Ik hoorde dat nu ook de rechtenfaculteit 16 miljoen moet bezuinigen en dat er wel prachtige universiteitsgebouwen neergezet gaan worden. Ik heb niet zoveel met de academische wereld maar dat dit gebeurt is zo’n afspiegeling van wat er in de maatschappij al jaren aan de gang is dat het me toch wat doet dat er eens tegen zoiets geprotesteerd wordt.

groet

rené