HET LEGER DES HEILS
Toen ik gisterenavond even koffie ging drinken op mijn koffie-adresje op de Zeedijk hoorde ik de voor het leger kenmerkende blaasklanken over de Oudezijds schallen. Ze staan op de brug van de Oudezijds kolk, zoals je op de eerste foto kan zien als je goed kijkt.
Vervolgens liep ik langs het monument voor hun beroemdste majoor, Boszhart dus, naar het bruggetje waar ze stonden, ook maar ff een fotootje gemaakt. Het bleken allemaal oude knarren die onzuiver en ongelijk speelden, maar de bedoeling was goed: De Heer.
groeten
René


