HET GAAT GOED IN DE ZORG
Ongeveer 600 verzorgingshuizen worden er gesloten in Nederland, alleen van mijn zorginstelling al twee grote.
Het schijnt geld te besparen, de mensen worden niet gespaard: die zijn wanhopig dat ze moeten verhuizen.
In mijn tehuis zijn er drie gelukkigen uit die sluithuizen die een woning hebben gekregen. Voorrang boven de mensen die op de wachtlijst staan en dus nog langer in een onhoudbare thuissituatie moeten blijven.
En ondertussen gaat het gegoochel met geld, geld verdienen met het manipuleren van geldstromen, gewoon door. Per minuut vliegen er letterlijk duizenden miljarden van hot naar her, een half percentje profijt levert miljoenen op, en je zou wel gek wezen……………
Het gaat goed in de zorg: die gesloten huizen staan op prima plekken in de stad om daar dure hotels van te maken, dus wat zeur ik nou eigenlijk. Die oudjes zijn rijk zat om permanent een mooie suite te huren, als ze tenminste niet te dom waren om aan het casino-kapitalisme mee te doen, toch? En zo’n suite ziet er toch veel beter uit dan zo’n bejaardenhok?
PARTICIPEREN WIJ DAN NIET, STELLETJE HUFTERS
De groeten
René
De foto is niet van een sluithuis, alleen maar ter adstructie. Wel van een thuiszorginstantie overigens.
