HE, WAT EEN RARE FUUT

Die verbazing komt natuurlijk doordat hij niet ziet dat het gewoon een Kieviet is!!!
En dat komt weer omdat hij niet goed meer kan onderscheiden, waarschijnlijk vanwege schildklierproblemen, zijn ogen zijn te bol!!
Maar hij kan ook gewoon verziend zijn geworden. Tenslotte heb je als haas vooral je oren om gevaar te onderkennen, maar voor het eten je ogen: het is belangrijk dat je van dichtbij kan zien of de veldsla onder de slakjes zit of niet. En dat zie je zelfs beter als je verziend bent.
Maar misschien is het wel myxomatose, of is dat alleen bij konijnen?
Kijk, dat weet ik dan nou weer niet!
groetjes
ren’e