DE PINGUÏNS VAN BOULDERS

Foto René LoumanOp weg naar Kaap De Goede Hoop kwamen we langs een van de twee permanente Pinguïn-kolonies van Zuid-Afrika. Die beesten zijn daar zelf neergestreken, maar doordat je er alleen kon komen door een ticket te kopen in een toegangs-gebouwtje waar ook een souvenir-winkeltje in zat en je over een boardwalk naar de plek liep waar ze zaten had je toch enigszins het gevoel van dierentuin. Ik hou er meer van om dieren echt in het wild te zien, dieren die je toevallig tegenkomt en waar je je best voor moet doen om ze goed te fotograferen.

Maar desalniettemin vond ik het toch erg leuk, en ik heb sowieso heel veel dieren gezien zonder menselijke regulatie in de zin van tickets en toegangshekken, gewoon helemaal in de wilde natuur, dus ik klaag niet.

De laatste foto heeft Harry gemaakt van mij op het eindpunt aan deze kant van de boardwalk.

groeten

René

Foto René Louman

Foto René Louman

Foto René Louman

Foto René Louman

Foto René Louman

Foto René Louman

Foto René Louman

Foto René Louman