DE KLIMAATTOP: 1 MINUUT VOOR 12
Gisteren een aantal artikelen gelezen in de Volkskrant over de opwarming van de aarde en de consequenties.
En hoe ver het al mis is gegaan.
En wat er aan gedaan kan worden.
Met vertraging begint nu toch echt het besef door te siepelen dat wij als mensheid wat moeten doen.
Niet alleen voor onze eigen overleving maar ook om de prachtige schepping die aarde heet niet kapot te maken, of haar schoonheid nog verder aan te tasten.
Hopelijk gaan er echt besluiten genomen worden in Parijs.
Maar wat ik sowieso een goede ontwikkeling vind is dat de ernst van de situatie echt aan het doordringen is, vergeleken bij tien jaar geleden is dat al een hele winst.
Dat komt natuurlijk omdat het voor iedereen zichtbaar aan het worden is dat het mis gaat. Dus in feite zijn we al te laat dankzij o.a. de klimaatsceptici, onze hang naar luxe en blindheid voor het levende organisme dat de aarde is.
Hier trouwens nog een link over een lied dat ik er ooit over schreef: 1 MINUUT VOOR 12
Groet
René
