CITY LIFE
Allemaal vandaag gemaakt, even de stad in.
Ook die uit mijn raam vandaag geschoten. Maar die heb ik later weggehaald omdat ik de enorme spaties niet meer weg kon krijgen, en inmiddels na veel proberen toch eentje geplaatst die pal achter de tweede terecht kwam. Deze perikelen heb ik pas sinds kort, sinds mijn computer een vreselijk virus is kwijtgeraakt. Alles gaat wel weer tien keer zo snel, met name het uploaden.
FF met een vriend naar mijn voorouderlijk huis geweest (Latei op de Zeedijk) en daar thee gedronken en wat gegeten en toen naar Foam waar een nieuwe tentoonstelling was (oude Russische foto’s, erg interessant) en ik mijn fotoboek nog zag staan, ook altijd leuk.
EN TERGELEGENHEID VAN GEDICHTENDAG EEN GEDICHT DAT HIERBIJ PAST EN DAT IK MAAKTE TER GELEGENHEID VAN DE OPENING VAN EEN VAN MIJN TENTOONSTELLINGEN:
Uit mijn raam
En weer wordt geposeerd
voor het Rembrandthuis
en nog eens
op de Antoniessluis
jaar in jaar uit wordt er
gefeest, gefietst
gebeld gebedeld
geknuffeld en gekeuveld
gekeken en gefloten
geroepen en gevloekt
………………………………………
Waar komen ze vandaan
daar onder mijn raam
waar moeten ze heen?
ik weet het niet
maar zie ze gaan
over de brede weg
of het smalle pad
in groepjes of alleen
uiteindelijk toch allen één
al weten de meesten dat niet
En weer wordt geposeerd
voor het Rembrandthuis
en nog eens op de Antoniessluis
op koninginnedag de troep verkocht
door vegers hondepoep gezocht
geraced naar winkel of kantoor
met of zonder smoor een raam gelapt
geparadeerd of her-geprofileerd
of met een bezem gejongleerd
muziek gemaakt en lol getrapt
gezopen en gesnoven
……………………………………
het houdt niet op
het gaat maar door
van de ervaring wordt geleerd
zo wordt gezegd
je mag het hopen
………………………………..
en het Pintohuis?
daar is het vastgelegd
geëtaleerd
de tentoonstelling is nu open
groeten
rené


