CITY LIFE

Foto René Louman

Allemaal vandaag gemaakt, even de stad in.

Ook die uit mijn raam vandaag geschoten. Maar die heb ik later weggehaald omdat ik de enorme spaties niet meer weg kon krijgen, en inmiddels na veel proberen toch eentje geplaatst die pal achter de tweede terecht kwam. Deze perikelen heb ik pas sinds kort, sinds mijn computer een vreselijk virus is kwijtgeraakt. Alles gaat wel weer tien keer zo snel, met name het uploaden.

FF met een vriend naar mijn voorouderlijk huis geweest (Latei op de Zeedijk) en daar thee gedronken en wat gegeten en toen naar Foam waar een nieuwe tentoonstelling was (oude Russische foto’s, erg interessant) en ik mijn fotoboek nog zag staan, ook altijd leuk.

EN TERGELEGENHEID VAN GEDICHTENDAG EEN GEDICHT DAT HIERBIJ PAST EN DAT IK MAAKTE TER GELEGENHEID VAN DE OPENING VAN EEN VAN MIJN TENTOONSTELLINGEN:

Uit mijn raam

En weer wordt geposeerd

voor het Rembrandthuis

en nog eens

op de Antoniessluis

jaar in jaar uit wordt er

gefeest, gefietst

gebeld gebedeld

geknuffeld en gekeuveld

gekeken en gefloten

geroepen en gevloekt

………………………………………

Waar komen ze vandaan

daar onder mijn raam

waar moeten ze heen?

ik weet het niet

maar zie ze gaan

over de brede weg

of het smalle pad

in groepjes of alleen

uiteindelijk toch allen één

al weten de meesten dat niet

En weer wordt geposeerd

voor het Rembrandthuis

en nog eens op de Antoniessluis

op koninginnedag de troep verkocht

door vegers hondepoep gezocht

geraced naar winkel of kantoor

met of zonder smoor een raam gelapt

geparadeerd of her-geprofileerd

of met een bezem gejongleerd

muziek gemaakt en lol getrapt

gezopen en gesnoven

……………………………………

het houdt niet op

het gaat maar door

van de ervaring wordt geleerd

zo wordt gezegd

je mag het hopen

………………………………..

en het Pintohuis?

daar is het vastgelegd

geëtaleerd

de tentoonstelling is nu open

groeten

rené

Foto René Louman

Foto René Louman