AMSTERDAM IN PLASSEN

Amsterdam in plassen, ik was het al bijna vergeten. Jarenlang heb ik bijna niets anders gefotografeerd, lichtelijk overdreven gesteld. Altijd hing ik na een regenbui boven een plas, tot vermaak van de voorbijgangers, die ik er trouwens niet zelden op betrapte dat ze hetzelfde deden als ze dachten dat ik weg was.
Ik heb er zelfs een keer mee in het Parool gestaan, en naar aanleiding daarvan kwam de Wereldomroep langs met de vraag of ze er een item over mochten maken. Nou dat mocht van mij best, als ik maar niet als de dorpsidioot boven een plas moest gaan hangen. En dat was nou net precies wat ze wilden, dus het hele zaakje ging niet door.
Ook heb ik er een aantal tentoonstellingen mee gehad en heb ik er mee op de kunstmarkt gestaan. Rijk ben ik er niet van geworden. Sterker nog, ik kon er onmogelijk van leven, want ik heb een commerciëel inzicht van nul. Wat ik overigens gaarne zo wil houden. Trouwens, de reden dat ik dat allemaal niet meer doe is eigenlijk dat ik dit weblog zo leuk vind. Het maakt tentoonstellingen overbodig. En voor het geld deed ik het toch al niet, dus die kunstmarkt mis ik nauwelijks.
Enfin, vandaag toevallig weer eens twee foto’s verkocht, pas voor de tweede keer dit jaar, en gelijk zag ik weer plassen toen ik door de stad liep. En natuurlijk de camera bij me en geknipt. Hij is leuk maar niet geweldig, daarom zet ik er als tweede een gouwe ouwe bij.
groetjes
rené

C.S. Amsterdam